lördag 14 januari 2012

Syra/basbalansen

Något som är viktigt för att candida inte ska trivas är att inte vara försurad i kroppen. Om du inte tidigare läst om syra/basbalansen i kroppen är det lätt att googla på. Ett bra sätt att komma igång med candidareningen är att dricka denna dryck för att göra kroppen mer basisk och icke-trivsam för candidan.


1 glas vatten
juice från ½ citron eller lime
1 tsk bikarbonat

Rör om lite och sen ska det bli som kolsyra. Smakar ganska likt samarin.

Detta kommer utan att behöva tänka så mycket på syra/basbalansen att göra din kropp mer basisk. Citron är i övrigt bra mot candida. Jag började min utrensning med att dricka denna tre gånger tills min värsta uppsvälldhet och mitt sockersug tog slut. Jag har nu övergått till en gång om dagen och tillslut ska det räcka med en gång i veckan.

Inga kommentarer: