lördag 28 januari 2012

Grapefrukt

Jag köpte grapefrukt igår, för att grapefruktkärnextraktet smakar hemskt och jag vill hellre ha the real deal då. Jag har sedan jag varit barnbara ätit halvor med socker på. När jag tidigare smakat utan socker har jag tyckt att det varit ruskigt äckligt för beskan. Men igår när provåt det var jag så avvänjd vid socker att jag tyckte grapefrukten var så otroligt söt och smaskigt att jag funderade på om det verkligen var bra vid en candida-diet.

Och appropå beska. Jag bad min pojkvän smaka på mitt grapefruktvatten för att han skulle få se hur hemskt det var, då jag nästan får ont i tungan av det. Han tyckte inte det smakade något speciellt. Jag bad honom ta ett helt glas då det gör skillnad hur mycket man dricker och han svarade lugnt att ja, lite beskt var det.
Läste efteråt att kvinnor tycker ofta beska smaker är mer oangenäma än vad män gör, och detta tros vara anledningen till att öl är en traditionell dryck bland män. Inte vet jag, men jag tycker det är en häftg smak.

Inga kommentarer: